Prípadová štúdia: komplexné SEO služby a PPC
Chcete zvýšiť počet kľúčových slov na prvej stránke vyhľadávania v Google.sk 17-násobne a viac?
Chcete zvýšiť povedomie svojej značky na internete o 40%?
Čo klientovi priniesla spolupráca s RUonline?:
– zvýšili sme konverzie – počet vyplnených prihlášok o 53 %,
– zvýšili sme celkové tržby klienta o 46 %,
– zvýšili sme počet kľúčových slov na prvej stránke v slovenskom Google z 3 na 52,
– zvýšili sme počet kľúčových slov v TOP 5 vo vyhľadávaní Google z 0 na 36,
– zvýšili sme povedomie značky klienta na internete o 40 %,
– zvýšili sme organickú návštevnosť web stránky o 15 %,
– dosiahli sme pomocou PPC kampane via Google Adwords v mesiaci marec 2012 mieru prekliku 6,03 % vo vyhľadávacej sieti,
– zvýšili sme hodnoty PageRank domovskej stránky ako i hlavných podstránok.
Začiatok a cieľ spolupráce
Určitá jazyková škola v Bratislave nás v októbri 2011 oslovila s jasným cieľom. Uskutočniť kompletné SEO služby a dlhodobý Linkbuilding, a tým výrazne zvýšiť relevantnú návštevnosť web stránky, zvýšiť konverzie z web stránky a výrazne zlepšiť pozície kľúčových slov. Okrem toho zabezpečiť správu a optimalizáciu PPC kampaní prostredníctvom Google Adwords za celé obdobie spolupráce.
Priebeh spolupráce
Ako bolo hore uvedené, naša spolupráca začala v októbri minulého roku, kedy sa vypracoval a implementoval SEO Onpage dokument obsahujúci všetky nevyhnutné úpravy web stránky danej jazykovej školy. Jednalo sa o úpravu zdrojové kódu web stránky, úpravu URL, SEO Copywriting a SEO OnPage Linkbuilding. Zároveň sa od novembra 2011 začalo so službou Linkbuilding, ktorá je zameraná na postupné budovanie siete spätných odkazov, publikovanie malých podporných PR článkov a registráciu do katalógov, a to všetko s jasným cieľom zvyšovania pozícií kľúčových slov vo vyhľadávaní. Od januára 2012 k jednému linkovanému kľúčovému slovu pribudlo ďalších šesť kľúčových slov. Dokopy sa takto linkuje na 7 kľúčových slov. Okrem komplexných SEO (OnPage a OffPage) služieb sme spravovali klientovi PPC kampane ako podporný nástroj na dosiahnutie stanovenej návštevnosti a získanie konverzií priamo z web stránky vyplnením online prihlášok. Spolupráca s klientom mala a stále má hladký priebeh a je zameraná na dlhodobé zvyšovanie návštevnosti ich web stránky. Aj preto táto úspešná spolupráca s nimi bude i naďalej pokračovať.
Výsledok spolupráce
Po siedmych mesiacoch spolupráce sa nám vďaka SEO a Linkbuildingu podarilo dosiahnuť takýto posun v pozíciách kľúčových slov vo vyhľadávaní Google.sk:
Ako je z obrázku vidieť, z pôvodných pozícií k 31.10.2011 pred začatím Linkbuildingu boli skoro všetky kľúčové slová (až na tri výnimky) mimo TOP 10 v organickom vyhľadávaní. K 4.7.2012 sa nám behom 8 mesiacov aktívnej spolupráce s klientom podarilo dostať do prvej desiatky v Google.sk 52 kľúčových slov, z toho 36 rovno do TOP 5.
Dole uvedený graf znázorňuje vývoj organickej návštevnosti web stránky jazykovej školy od novembra 2011 (pred začatím spolupráce s RUonline) až do polovice mája 2012. (obr.2).
Obr. 2: Vývoj organickej návštevnosti
Pre každú vzdelávaciu inštitúciu, a teda i túto jazykovú školu, sú charakteristické cyklické sezónne výkyvy v celkovej návštevnosti, organickej nevynímajúc. Tieto výkyvy sú ovplyvnené faktormi ako sú začiatok a koniec školského roka, začiatok letných prázdnin, začiatok letného a zimného semestra a podobne. Ako je z grafu vidieť, najvyššia organická návštevnosť je štandardne počas roka v septembri a potom v januári, čo súvisí i so samotnou ponukou jazykových kurzov, ktoré majú vopred stanovenú dĺžku. Tento cyklický vývoj návštevnosti v RUonline aktívne a detailne monitorujeme a analyzujeme a i po jeho očistení sa nám v agentúre podarilo dosiahnuť cca 15 % stabilný nárast organickej návštevnosti z vyhľadávania a toto percento bude už len narastať.
Druhý graf (obr. 3) nám znázorňuje vývoj priamej návštevnosti za sledované obdobie, ktorú sa nám podarilo zvýšiť o 40 %. Možno teda povedať, že zvýšenie povedomia značky klienta na internete narástlo o 40 %.
Obr. 3: Vývoj priamej návštevnosti
Tretí, posledný graf (obr. 4) vyjadruje vývoj návštevnosti využitím platenej PPC kampane prostredníctvom Google Adwords. Behom najväčšej kampane v marci 2012 sa nám podarilo dosiahnuť cca 9 500 kliknutí s mierou prekliku 6,03 % vo vyhľadávaní.
Obr. 4: Vývoj návštevnosti (via Google Adwords)
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist, www.ruonline.sk, www.areyouonline.sk
O RUonline:
RUonline je lídrom v zabezpečovaní komplexných online marketingových riešení na slovenskom trhu. Jadrom RUonline sú špičkové SEO a Linkbuilding služby. Cieľom spoločnosti je maximalizovať konverzie z webov našich klientov. Ako jediná agentúra na Slovensku zabezpečujeme komplexný online servis od tvorby a úpravy marketingového konceptu webu, SEO a Linkbuilding, PPC a iné online kampane, online PR, affiliate marketing, social media marketing, mobilný marketing, vyhodnocovanie a optimalizáciu.
V roku 2010 bola spoločnosť RUonline zaradená medzi top direct marketingové agentúry na Slovensku. Od toho času rastie a teší sa z ďalších úspechov. Hlavná protagonistka značky RUonline Katarína Šavelová v decembri 2011 vyhrala súťaž pre ženy podnikateľky na internete a získala titul Ežena roka 2011.