Dnes pokračujeme v našom príbehu úspešných firiem a na mušku sme si vzali automobilku Lamborghini,ktorej prvú časť si môžete prečítať tu.
Tieto autá nie sú skutočne pre každého, sú symbolom luxusu a exotiky, zrejme vám ich nezapožičia ani požičovňa áut v Žiline a dôvod je jednoduchý a pochopiteľný. Sú to autá, ktoré sú naozaj určené len tým najlepším a najúspešnejším. Ale ani pán Feruccio Lamborghini nebol vždy úspešný a aj táto automobilka sa zmietala istý čas v problémoch a v kríze. Ako to teda bolo ďalej sa dozviete už nižšie.
Rok 1972 však už pre firmu nebol vôbec úspešný. V tomto roku prišli o veľké zákazky výroby traktorov do južnej Ameriky a dochádzali im finančné zdroje , firma vtedy zažila takmer bankrot. Traktory Lamborghini se do terajšej súčasnosti vyrábajú v spoločnosti Same Deutz – Fahr. Ako tak firmu držal nad vodou ešte model Countach, no Ferrucio musel predať svoj podiel na výrobu traktorov spoločnosti Fiat. Kríza sa prehlbovala a v roku 1980 taliansky súd rozhodol, že spoločnosť musí prevziať nový vlastník. Sedem rokov spoločnosť vlastnila Patrick Mimran so svojou švajčiarskou firmou. Potom všetkých prekvapil, keď ju predal firme Chrysler. Spoločnosti Chrysler sa podarilo značku Lamborghini znovu dostať na vrchol a to keď predstavili model Lamborghini Diablo. Chrysler sa časom tiež zmietal vo finančných problémoch a tak musel značku predať indonézskej spoločnosti Megatech.
Megatech počas roka predstavil motor s výkonom 950 koní, ktorý ale nebol určený pre kvalitné pneumatiky týchto športových aut, ale pre závodné športové lode. Tento motor taktiež vyhral svetové preteky v tejto disciplíne a dodnes si drží nadvládu. Automobilka sa pod jej vedením, ale taktiež rýchlo hospodársky prepadla. V roku 1995 si rozdelili firmu v pomere 60/40 indonézska spoločnosť V,Pover Tommyho Suharta a malajzijská MyCom pod vedením Jeffa Yapa.
V novembri 1996 bol do vedenia tejto krízou zmietanej automobilky dosadení Vittorio di Capua. Nešlo o človeka, čo o autách nevedel možno ani to, že existuje aj dáka požičovňa áut. Naopak, bol to rešpektovaný manažér s viac ako 40 ročnými skúsenosťami v automobilovej spoločnosti Fiat. Jeho úlohou bolo uzdraviť automobilku a odstanie z nej anarchiu, ktorá tam poslednú dobu vládla. To sa mu aj začalo dariť, urobil vo firme drastické škrty a po dlhej dobe sa Lamborghini vracal zase do zisku.
Dnes automobilka Lamborghini patrí súčasnému majiteľovi, ktorým je Audi – dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen.
A ešte bonus na záver.
Logo značky – Býk Murcielago.
K logu značky Lamborghini sa taktiež viaže jedna historka. Pišal sa 5. október 1879 a Ferrucio bol na býčích zápasoch. Odohrával sa tam divoký boj býka menom Murciélago medzi jeho španielskym toreadorom. Býk bojoval v boji s obrovskou gurážou a bojovnosť, čo viedlo toreadora k ušetreniu života býka. Ferruccio Lamborghini zakladateľ tejto prestížnej talianskej automobilky Automobili Lamborghini si vybral býka ako logo svojej firmy. Sám Ferrucio bol dokonca v znamení býka.