Slovenský špecialista na topánky, sieť predajní Obuv Soňa, tento rok oslavuje 20. výročie od založenia svojej prvej značkovej predajne.
Za toto obdobie sa stala synonymom pohodlia, dizajnu, nadčasovosti a praktickosti obuvi zároveň.
Priemyselná výroba v Partizánskom sa už od jeho založenia v neskorších tridsiatych rokoch 20. storočia orientovala na obuvnícky a kožiarsky priemysel. Niet preto divu, že sa Partizánske neskôr stalo známym ako mesto obuvi.
Práve tento fakt bol impulzom pre vznik spoločnosti Jaspol Export – Import spol. s.r.o., ktorá je dnes vlastníkom maloobchodných predajní pod značkou Obuv Soňa. Jej ambíciou bolo spojiť dlhoročnú obuvnícku tradíciu a moderné trendy v ponuke tovaru a úrovni služieb.
Spoločnosť Jaspol Export – Import spol. s.r.o. vznikla v roku 1990. Jej činnosť sa na začiatku orientovala najmä na dovoz surových koží pre obuvnícky a kožiarsky priemysel a na vývoz obuvi od slovenských a českých výrobcov do krajín SNŠ. Prelomovým bol rok 1993, kedy spoločnosť kúpila obuvnícky závod v Prievidzi, ktorého produkcia smerovala na hlavné trhy Ruskej Federácie, ale i do Slovenska, Česka, Nemecka a Francúzska.
Prvá značková predajňa pod názvom „Soňa“, pomenovaná podľa dcéry zakladateľa spoločnosti, bola otvorená v roku 1994 práve v Partizánskom.
Po finančnej kríze a strate trhov v Ruskej Federácii bola spoločnosť nútená výrobu obuvi ukončiť a závod odpredať renomovanej talianskej firme Geox. Odvtedy sa spoločnosť preorientovala na budovanie maloobchodných predajní s obuvou a doplnkovým tovarom pod značkou Obuv Soňa.
Nie je topánka ako topánka
Záujem o ponuku topánok v sieti predajní Obuv Soňa bol od začiatku obrovský.
Rozhodli sme sa teda prispôsobiť dopytu zákazníkov po vysoko kvalitných a zároveň cenovo dostupných výrobkoch,
odôvodňuje generálny riaditeľ spoločnosti, Ing. Anton Jašík. O správnosti tohto rozhodnutia svedčí aj fakt, že Obuv Soňa je najväčším predajcom topánok nemeckej značky Rieker a ARA na Slovensku. K predaju dámskej a pánskej obuvi od renomovaných európskych výrobcov neodmysliteľne patrí aj rakúska značka Högl, nemecké Bugatti, Gerry Weber a Gabor, či španielsky Pikolinos. Sortiment letného tovaru je rozšírení o obuv značky COQUI.
Obuv Soňa má dnes 12 kamenných predajní, ktoré sa nachádzajú v ekonomicky silných regiónoch krajských miest. Nájsť ich môžete v obchodných štvrtiach a na peších zónach v Komárne, Nových Zámkoch, Galante, Prešove, Nitre, Spišskej Novej Vsi a v obchodných centrách ako OC Arkádia Trnava, Aupark Košice a Piešťany, BC Kolonia Partizánske, OC Avion Bratislava a OC Central Bratislava.
Na jeseň tohto roka plánujeme rozšíriť počet našich maloobchodných prevádzok a otvoriť novú značkovú predajňu Obuvi Soňa v zrekonštruovanom OC Dituria v Leviciach,
informuje generálny riaditeľ, Ing. Anton Jašík.
Osvedčilo sa i prevádzkovanie e-shopu Obuvi Soňa pod názvom www.sona.sk. Nezanedbateľnou výhodou tejto služby je možnosť nákupu z pohodlia domova, bez časového obmedzenia a s dopravou do 48 hodín, pričom Obuv Soňa umožňuje garanciu vrátenia tovaru do 30 dní.
Intenzívne pracujeme na rozvíjaní hybridného predaja a synergií z toho vyplývajúcich. Zväčšením interakcie medzi kamennými predajňami a e-shopom chceme poskytnúť zákazníkovi možnosť realizovať svoj nákup alebo získať informáciu v ľubovolnom čase, z ľubovolného miesta a zároveň umožniť odskúšanie tovaru, osobného riešenia spotrebiteľských reklamácií alebo výmeny tovaru priamo v predajni,
hovorí o plánoch do budúcna Ing. A. Jašík.
Pohodlie nohám pristane
Ďalším špecifikom Obuvi Soňa sú služby.
Len samotný predaj obuvi nie je jediným cieľom našej spoločnosti. Tým hlavným a dôležitým je, a vždy bude, prinášať pohodlie a funkčnosť, nezávadnosť použitých materiálov a konštrukčných riešení. Aj preto naše podnikanie chápeme ako poslanie,
zdôrazňuje generálny riaditeľ spoločnosti.
Nemenej dôležitou úlohou je odporučiť zákazníkom obuv, v ktorej budú nielen dobre vyzerať, ale aj pohodlne a zdravo chodiť.
O zákazníkov sa staráme s ľudským prístupom, poskytovaním odborných i praktických rád, ako pri výbere, tak aj pri starostlivosti o obuv. Chceme pre nich vytvoriť miesto, kam sa budú radi vracať nielen kvôli nákupu, ale aj príjemnému pocitu a dobrej rade,
upresňuje Ing. A. Jašík.
Za 20 rokov pôsobenia na slovenskom trhu Obuv Soňa svoju snahu oceniť zákazníka pretransformovala do celého radu benefitov. Jedným z nich je odmeňovanie prostredníctvom výhod Klubu Soňa.
Počas roka je pre zákazníkov naplánovaných a realizovaných množstvo marketingových aktivít ako napríklad „Meniny Soňa“, ktoré sú každoročne našou najúspešnejšou a taktiež najočakávanejšou akciou. Aj v oblasti partnerského vernostného programu neustále pracujeme na jeho rozširovaní a zákazníkom prinášame množstvo výhod v spolupráci so súčasnými partnermi, ktorými sú CK Satur, či DM drogerie markt,
uzatvára svoje rozprávanie generálny riaditeľ, Ing. Anton Jašík.